EXITÓS SMART TRAIN DAY DE FGC AMB COL·LABORACIÓ D’IDP

EXITÓS SMART TRAIN DAY DE FGC AMB COL·LABORACIÓ D’IDP

Prop de 100 persones han participat avui a l’Smart Train Day, la jornada dedicada a l’aplicació del concepte “smart” en l’àmbit del transport ferroviari, que ha organitzat Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya amb la col·laboració de l’empresa Siemens i d’IDP com la secretaria científica de la jornada.

A l’acte, que ha inaugurat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya, Ricard Font, i ha clausurat el president de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, Enric Ticó, s’han analitzat els conceptes d’eficiència i sostenibilitat aplicats als ferrocarrils metropolitans, l’ús de les xarxes socials en la informació al client i el model d’”smart train” que vol impulsar FGC.

Els ponents que han participat a la jornada han estat Phil Young, cap del Departament d’Informàtica del Transport for London, que ha deixat clar que s’ha d’apostar per una estratègia digital basada en l’experiència de l’usuari amb l’objectiu de mantenir una comunicació constant amb els clients del servei, Juan Carlos Antón García, Mass Transit Marketing Account Manager de Siemens Rail Automation, i Paloma Cucala i Antonio Fernández, coordinadora i investigador respectivament de l’Àrea de Sistemes Ferroviaris de l’Institut d’Investigació Tecnològica (IIT) de la Universitat de Comillas, han exposat casos d’èxit, com ara la gestió avançada de la xarxa energètica (GSE) que permet una actuació on line amb resultats immediats d’estalvi energètic i  Enric González, director d’Informàtica Corporativa, Organització i Sistemes d’FGC, ha fet evident que tots els esforços s’han d’encaminar en transportar més viatgers en menys temps i amb total puntualitat, ajustant la capacitat de transport a la demanda requerida i fent-ho de forma segura, ràpida, eficient i mantenint la qualitat del servei.

El president d’FGC, Enric Ticó, ha afirmat en la clausura de l’acte que cal treballar per seguir posant les idees i la tecnologia al servei de les persones, per fer-los la vida més fàcil, i al servei de les empreses, per esdevenir organitzacions més intel•ligents i sostenibles. I que amb aquest repte, FGC ha impulsat aquesta jornada amb la perspectiva que es converteixi en el futur en un referent d’intercanvi d’experiències “smart” en el món del transport ferroviari.
Blog_Smart-Train-Day2

Rep les nostres newsletter