IDP i Abertis Autopistas presenten la ponència “Smart BIM: Road C32 Cas” al SCEWC 2019 de Barcelona

IDP i Abertis Autopistas presenten la ponència “Smart BIM: Road C32 Cas” al SCEWC 2019 de Barcelona

Adriana Caballero, BIM Manager d’IDP i Xavier Perucho, Gerent d’obres i conservació d’ABERTIS AUTOPISTAS, presentaran el proper 20 de novembre a les 15:00 hores, “SMART BIM: ROAD C32 CASE” en l’àgora d’SmartCatalonia, en el entorno del Smart City Expo World Congress 2019.

Smart City Expo World Congress se celebrarà del 19 a l’21 de novembre a la ciutat de Barcelona i té com a Objectiu ser el punt de trobada entre experts, indústries tecnològiques, Administracions Públiques i Centres d’investigació i tecnològics, on compartir Coneixements i experiència per desenvolupar les ciutats del futur, fomentar accions dinàmiques per permetre un futur sostenible i abordar els principals reptes que Han de superar les ciutats: transformació digital, medi ambient urbà, Mobilitat, governança i finances i ciutats inclusives i compartides.

SmartCatalonia, format pel Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat de Catalunya i les seves empreses; el Departament de Polítiques Digitals i Administració Pública i el Departament d’Empresa i Coneixement, a través d’ACCIÓ, ha dissenyat un espai de més de 600 m2 que acollirà nombroses empreses tecnològiques i centres d’innovació, i en el qual es realitzaran simulacions tecnològiques innovadores a un tour per la ciutat del futur. L’espai també acollirà diferents ponències on descobrirem les principals novetats desenvolupades en alguns dels projectes més innovadores del sector de les Smart Cities.

Durant la sessió es presentarà “SMART BIM: ROAD C32 CASE”, projecte en el qual s’ha realitzat la digitalització BIM del projecte constructiu de la prolongació de l’autopista C-32. L’autopista se situa al nord-est de Catalunya travessant la serralada litoral i discorre paral·lela a la costa mediterrània entre les províncies de Barcelona i Girona, afectant principalment als municipis de Tordera, Blanes i Lloret de Mar amb un recorregut total de 122 km.

La prolongació de la C-32 des de Tordera Fins Lloret de Mar té dos vies principals, d’una banda, el vial principal de la C-32 de 6,6 km, i d’altra banda la carretera entre l’enllaç de Fanals i Papalús d’1 km. Per les característiques particulars de la zona destaquen, com a estructures principals del ramal projecta, dos túnels de 115 mts i 335 mts, així com 5 viaductes de longituds compreses entre 90 m i 130 m, que permeti salvar les dificultats orogràfiques del terreny.

La metodologia realitzada ha consistit en:

  • Modelatge en BIM del projecte constructiva seva totalitat de del projecte vial i projectes Complementaris desenvolupats en fase d’enginyeria.
  • Coordinació i integració dels models d’especialitats.
  • Implementació d’una plataforma col·laborativa per gestionar i compartir la informació BIM generada, incloent la planificació dels costes i pressupost.
  • Desenvolupament d’una plataforma de Gestió d’Actius basada en el model BIM, específicament concebuda per a l’Explotació i manteniment de la infraestructura.
  • Simulació de conducció virtual (BIM driving) a partir del model BIM generació.